Vuonna 1991 Sally Linen kapasiteetti kaksinkertaistui helmikuun lopussa, kun liikenteeseen asetettiin vielä toinen Rauma-konsernin omistama risteilyalus Sally Caravelle.
Laiva valmistui alunperin Delfin Cruisesin liikenteeseeen keväällä 1990.
m/s Delfin Caravelle korvasi Sally Linelle vuokratun m/s Delfin Clipperin.
m/s Delfin Caravelle oli paranneltu versio varustamon ensimmäisestä laivasta.
Idea oli kuitenkin pysynyt samana ja laivalta löytyi kuitenkin kaikki laivaristeilylle kuuluvat elementit. ja korkeatasoiset hytit.
Kesällä 1990 risteilykohteita oli Gotlanti, Öölanti ja syksyllä Tukholma ja Tallinna ja lisäksi laiva teki 24 tunnin risteilyjä.
m/s Delfin Caravellen kansikartta (Klikkaamalla kuvaa saat sen suuremmaksi).
Hyttejä laivassa oli 178 ja hienoimmat niistä sijaitsivat ylimmällä kannella.
m/s Delfin Caravellen sisustusratkaisut poikkesivat m/s Delfin Clipperistä.
Sviittejä laivassa oli kahdeksan, joissa kaikissa oma parveke ja porallas. Sviittiosastolla matkustajista huolehti oma "emäntä".
Ylimmälle kannelle rakennettussa talvipuutarha Parrotissa oli tuulahdus tropiikista ja siellä tarjoiltiin annoksia avogrillistä.
Senator Club
Wigwam tanssiravintola.
Saunaosastolla oli kaksi saunaa, saunabaari ja poreallas.
Peräkannen aurinkoterassilla pystyi ottamaan aurinkoa ja nauttimaan merestä myös saunomisen lomassa.
Kokousosastolla oli tarjolla korkeatasoisia kokouspalveluita ja alkaen 165 000 markalla olisi saanut vuokrattua koko laivan omaan käyttöön.
Laivan pääravintola Rosegardeniin mahtui kaikki matkustajat yhtä aikaa ruokailemaan.
Delfin Cruises mainosti kiireettömioä risteilyjä, ilman ruuhkia ja jonoja.
Delfin Caravellen esittelyvideo.
Delfin Cruisesin muki.
Kesän 1990 aikataulu.
m/s Delfin Caravelle. Kuva: Hannu Vallas / Museoviraston kuvakokoelma
Syksyn 1990 risteilyjen aikataulut.
Joulukuussa 1990 Delfin Cruisesin taloudellisten vaikeuksien vuoksi laiva siirtyi Rauma-Repola Marinen omistukseen
Helmikuun lopussa 1991 laiva vuokrattiin Sally Linelle.
Sally Linen liikenteessä laiva sai nimekseen m/s Sally Caravelle.
m/s Sally Caravelle teki toukokuun loppuun asti 24 tunnin risteilyjä Helsingistä viitenä päivänä viikossa.
Kesällä 24 tunnin risteilyjä oli ohjelmassa perjantaisin ja lauantaisin.
Visbyhyn suunnattiin Helsingistä tiistaisin, torstaisin ja lauantaisin.
Kolmena kesäsunnuntaina laiva teki risteilyjä Helsingistä Viipuriin.
Lokakuussa 1991 m/s Sally Caravelle myytiin Odessa Cruise German Shipmanagement -yhtiölle, joka vuokrasi laivan Transocean Tours-yhtiölle m/s Columbus Caravelle nimisenä.
Vuonna 1994 laiva palasi Helsinkiin, missä se riisuttiin. Uuden omistajan taloudellisten vaikeuksien vuoksi laiva palautui Rauma Oy:n omistukseen. Vuonna 1996 laiva päätyi kasinolaivaksi Hong Kongiin (markkinointinimillä "Captain Omar" & "Hongkong Dragon Star") ja vuonna 2002 samoihin hommiin Singaporeen ja Shanghaihin.
Vuonna 2003 aloitettiin laivaa remontoimaan Kreikassa jahdiksi. Heinäkuussa 2004 laiva sai nimekseen m/s Turama ja vuodesta 2015 laiva on siirtyi Saudiarabialaiseen omistukseen. (Klikkaamalla kuvaa saat sen suuremmaksi)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti