Tallink avasi heinäkuun lopulla tuoksu- ja kauneustuotteiden verkkokaupan.
Ja koska elokuussa sai tilaukselle ilmaisen kotiinkuljetuksen ja sen lisäksi vielä lahjan, olihan se testattava miten verkkokauppa toimii.
Tallink -verkkokauppa on Club Onen kanta-asiakasohjelmaan liittyneille asiakkaille tarkoitettu nettikauppa. Verkkokaupassa voi tehdä ostoksia jopa laivan myymälähintoja edullisemmin ja ne kerryttävät Club One -pisteitä laivaostojen mukaisesti. Tuotteiden maksamiseen voi käyttää osittain myös Club One -pisteitä (ei tarjoustuotteisiin).
Tuotteiden hintoja voi verrata laivan tarjoushintoihin selaamalla Shopping-kuvastoja.
Tai etsimällä tuotteita laivojen valikoimasta.
Club Onen kanta-asiakasohjelma on kohdistettu Tallinkin yksittäisasiakkaille ja kanta-asiakasohjelmaan liittyminen on maksutonta ja liittyä voi mm. Tallinkin kotisivulla. Kanta-asiakasnumerosi tulee voimaan automaattisesti ja sitä voi ruveta käyttämään heti.
Nettikauppaan pääsee kätevästi suoraan Tallink Siljan nettisivujen kautta klikkamaalla yläpalkista "ostokset" ja sieltä "tuoksu- ja kauneustuotteiden nettikauppa".
Kirjaudu ensiksi sisään verkkokauppaan omilla Club One -tunnuksillasi.
Voit myös kirjautua Google-tunnuksilla.
Tai samalla käyttäjätunnuksella, millä kirjaudut Club One -verkkopalveluun.
Kun olet kirjautuneena kauppaan, voit aloittaa ostosten teon.
Tuotteita voi hakea monelle eri tavalla, esim. valitsemalla ainoastaan miesten tuotteet.
Tarjoustuotteet (joita ei voi maksaa Club One-pisteillä) saa näkyviin omasta sarakkeesta.
Tuotteita voi rajata myös tuotemerkin mukaan tai etsiä hakusanalla.
Tuotteita voi kerätä toivelistalle, jos ei halua tilausta heti tehdä. Toivelistalta tuotteet voi klikata helposti ostoskoriin.
Tai ne voi lisätä kätevästi suoraan ostoskoriin.
Omaa nimeä klkkaamalla pääsee tutkimaan omia tietoja, ostohistoriaa ja toivelistalla olevia tuotteita. Toivelistalle pääsee myös klikkamalla oman nimen vieressä olevaa TOIVELISTA -tekstiä.
Kun on shoppaillut tarpeeksi ja kaikki tuotteet ovat ostoskorissa, pääsee ostoskorin sisältöä tutkimaan klikkaamalla OSTOSKORI -tekstiä.
Voit joko jatkaa ostosten tekoa tai siirtyä kassalle.
Ennen maksamista on hyvä tarkistaa, että omat yhteystiedot ovat oikein ja kaikki tarvittavat tuotteet ovat ostoskorissa. Seuraavaksi valitaan toimitustapa. Valittavana on joko noutopiste tai kotiinkuljetus.
Ennen toimitustavan valintaa voisi myös määritellä kuinka paljon Club One -pisteitä haluaa maksamiseen käyttää. Sopivan pistemäärän voit määrätä ostoskorissa ennen tilauksen maksamista siirtämällä pisteliukuria haluamaan kohtaan tai vain kirjoittamalla haluaman määrän. Koko summaa ei pisteillä kuitenkaa voi maksaa. Mutta koska kaikki tilaamani tuotteet olivat tarjoustuotteita en pisteitä voinut maksamiseen käyttää.
Itse valitsin noutopisteen ja järjestelmä tarjosi postinumeron perusteella Matkahuollon Lähellä-pakettia, SmartPost -pakettiautomaattia tai postiin toimitettavaa postipakettia. Valitsin pakettiautomaatin, koska tarjolla olevista vaihtoehdoista se oli minulle sopivin
Ostokset voi maksaa verkkopankin kautta tai luottokortilla. Itse maksoin luottokortilla ja kuten muissakin verkkokaupoissa täytin tarvittaviin kohtiin kortin numeron, voimassaoloajan ja turvakoodin. Näiden jälkeen hyväksyin ostoehdot ja vahvistin tilauksen.
Korttimaksu suojattiin käyttämällä pankin verkkopalvelutunnuksia.
Ja näin ostokset oli tehty. Tallink lupaa toimittaa ostokset 2-7 arkipäivän kuluessa myyntisopimuksen voimaanastumisesta eli siitä päivästä, jolloin maksu saapuu verkkokaupan pankkitilille.
Tilausvahvistus saapui myös sähköpostiin, jonka jälkeen piti enää odotella paketin saapumista.
Kaikki tilaamani tuotteet olivat Tallinkin verkkokaupassa hieman edullisempia kuin Silja Serenadelta tai Symphonylta ostettaessa. Tuotteet, joita laivalla myydään "osta 3 maksa 2" -kampajalla, voi verkkokaupasta ostaa myös yksitellen. Jos laivan "osta 3 maksa 2" -kampanjoita ei oteta huomioon, tuli säästöä yhteensä 27 euroa.
Pari euroa olisin säästänyt laivan hintoihin verrattuna, jos olisin ostanut sen kolme tuotetta kahden sijasta. Verkkokauppa onkin kätevä ostospaikka jos tarvitsee tarjoustuotetta kolmen sijasta vain yhden tai kaksi.
Tilasin tuotteet keskiviikkona 9.8. hieman ennen klo 17.00 ja jo seuraavana päivänä paketti oli jo lähetetty. Verkkokaupan ostohistoria-sivuilta löytyy linkki paketin seuraamiseen.
Myös sähköpostiin tuli ilmoitus, että paketti on lähetetty ja viestissä oli mukana lähetystunnus.
Pistetiliotteelle pisteet kirjautuivat parin päivän viiveellä ostotapahtumasta. Tämän ostoksen myötä tuli aloitettua tasopisteiden kerääminen Gold-tason säilyttämiseksi.
Paketti saapui pakettiautomaattii maanantaina 14.8.
Paketti oli hyvin pakattu ja sisältö oli sitä mitä pitikin.
Tuotteiden tilaaminen, maksaminen oli helppoa ja toimitus oli yllättävän nopeaa. Mutta tulenko jatkossa tilaamaan tuotteita verkkokaupasta riippuu siitä mitä paketin toimituskulut tulee olemaan. Yli 99 euron tilaukset Tallink lupaa toimittaa ilmaiseksi. Jos pienemmän tilauksen toimituskulut nostavat tuotteiden hinnat yli laivahintojen, tulen tekemään ostokset laivalla.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti