sunnuntai 6. marraskuuta 2022

Sally Line - m/s Sally Caravelle

Sally Line - Sally Caravelle

Vuonna 1991 Sally Linen kapasiteetti kaksinkertaistui helmikuun lopussa, kun liikenteeseen asetettiin vielä toinen Rauma-konsernin omistama risteilyalus Sally Caravelle. 

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

Laiva valmistui alunperin Delfin Cruisesin liikenteeseeen keväällä 1990.

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

m/s Delfin Caravelle korvasi Sally Linelle vuokratun m/s Delfin Clipperin.

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

m/s Delfin Caravelle oli paranneltu versio varustamon ensimmäisestä laivasta.

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

Idea oli kuitenkin pysynyt samana ja laivalta löytyi kuitenkin kaikki laivaristeilylle kuuluvat elementit. ja korkeatasoiset hytit.

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

Kesällä 1990 risteilykohteita oli Gotlanti, Öölanti ja syksyllä Tukholma ja Tallinna ja lisäksi laiva teki 24 tunnin risteilyjä.

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

m/s Delfin Caravellen kansikartta (Klikkaamalla kuvaa saat sen suuremmaksi).

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

Hyttejä laivassa oli 178 ja hienoimmat niistä sijaitsivat ylimmällä kannella.

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

m/s Delfin Caravellen sisustusratkaisut poikkesivat m/s Delfin Clipperistä.

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

Sviittejä laivassa oli kahdeksan, joissa kaikissa oma parveke ja porallas. Sviittiosastolla matkustajista huolehti oma "emäntä". 

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

Ylimmälle kannelle rakennettussa talvipuutarha Parrotissa oli tuulahdus tropiikista ja siellä tarjoiltiin annoksia avogrillistä.

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

Senator Club

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

Wigwam tanssiravintola.

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

Saunaosastolla oli kaksi saunaa, saunabaari ja poreallas.

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

Peräkannen aurinkoterassilla pystyi ottamaan aurinkoa ja nauttimaan merestä myös saunomisen lomassa.

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

Kokousosastolla oli tarjolla korkeatasoisia kokouspalveluita ja alkaen 165 000 markalla olisi saanut vuokrattua koko laivan omaan käyttöön.

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

Laivan pääravintola Rosegardeniin mahtui kaikki matkustajat yhtä aikaa ruokailemaan.

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

Delfin Cruises mainosti kiireettömioä risteilyjä, ilman ruuhkia ja jonoja.


Delfin Caravellen esittelyvideo.

Delfin Cruises

Delfin Cruisesin muki.

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

Delfin Cruises - Delfin Caravelle
Kesän 1990 aikataulu.

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

m/s Delfin Caravelle. Kuva: Hannu Vallas / Museoviraston kuvakokoelma 


Delfin Cruises - Delfin Caravelle

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

Syksyn 1990 risteilyjen aikataulut.

Delfin Cruises - Delfin Caravelle

Joulukuussa 1990 Delfin Cruisesin taloudellisten vaikeuksien vuoksi laiva siirtyi Rauma-Repola Marinen omistukseen
Sally Line - Sally Caravelle
Helmikuun lopussa 1991 laiva vuokrattiin Sally Linelle.

Sally Line - Sally Caravelle

Sally Linen liikenteessä laiva sai nimekseen m/s Sally Caravelle.

Sally Line - Sally Caravelle


Sally Line - Sally Caravelle

m/s Sally Caravelle teki toukokuun loppuun asti 24 tunnin risteilyjä Helsingistä viitenä päivänä viikossa.

Sally Line - Sally Caravelle
Kesällä 24 tunnin risteilyjä oli ohjelmassa perjantaisin ja lauantaisin.

Sally Line - Sally Caravelle

Visbyhyn suunnattiin Helsingistä tiistaisin, torstaisin ja lauantaisin.

Sally Line - Sally Caravelle

Sally Line - Sally Caravelle

Kolmena kesäsunnuntaina laiva teki risteilyjä Helsingistä Viipuriin.

Sally Line - Sally Caravelle

Lokakuussa 1991 m/s Sally Caravelle myytiin Odessa Cruise German Shipmanagement -yhtiölle, joka vuokrasi laivan Transocean Tours-yhtiölle m/s Columbus Caravelle nimisenä.

Casino

Vuonna 1994 laiva palasi Helsinkiin, missä se riisuttiin. Uuden omistajan taloudellisten vaikeuksien vuoksi laiva palautui Rauma Oy:n omistukseen. Vuonna 1996 laiva päätyi kasinolaivaksi Hong Kongiin (markkinointinimillä "Captain Omar" & "Hongkong Dragon Star") ja vuonna 2002 samoihin hommiin Singaporeen ja Shanghaihin.

Turama Deck Plan

Vuonna 2003 aloitettiin laivaa remontoimaan Kreikassa jahdiksi. Heinäkuussa 2004 laiva sai nimekseen m/s Turama ja vuodesta 2015 laiva on siirtyi Saudiarabialaiseen omistukseen. (Klikkaamalla kuvaa saat sen suuremmaksi)





Sally Linen blogisarjan etusivulle pääset tästä.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti