m/s Aallotar ja m/s Svea Regina osoittautuivat pian liian pieniksi Helsingin linjalle ja kesällä 1973 niiden tilalle tilattiin uudet isommat alukset.
m/s Aallottaresta ja aluksen liikennöimisestä Helsinki - Tukholma -reitillä, voit lukea lisää aiemmin ilmestyneestä postauksesta: "100 vuotta Helsingistä Tukholmaan - Ympäri vuoden Helsingistä Tukholmaan"
m/s Aallotar korvattiin kesällä 1975 uudella m/s Wellamolla.
Turku - Tukholma -reitillä m/s Aallotar aloitti 17.7.1975. Syysaikataulun mukaisen liikenteen alkaessa alus siirtyi Turku - Norrtälje -reitille.
Huhtikuusta lokakuuhun Turusta Tukholmaan ja Norrtäljeen liikennöi lisäksi vuokrattu m/s Drottningen.
Helmikuussa 1976 m/s Aallotar liikennöi Helsinki - Tukholma -reitillä.
Liikenne jatkui Turku - Norrtälje -linjalla, aina syksyyn 1976 saakka, minkä jälkeen reitti lopetettiin.
Syyskuussa m/s Aallotar liikennöi vielä muutaman päivän ajan Helsinki - Tukholma -reitillä, minkä jälkeen aluss poistettiin liikenteestä. Kevättalvella 1977 se toimi majoituslaivana Norjan Haugesundissa.
Lokakuussa 1977 m/s Aallotar vuokrattiin Polska Zegluga Baltyckalle, joka osti aluksen toukokuussa 1978.
m/s Rogalin -nimisenä alus liikennöi Helsingin ja Gdanskin välillä. Myöhemmin alus liikennöi Nynäshamn - Gdansk -reitillä, oli välillä vuokrattuna Islantiin ja Irlantiin. Vuonna 2003 alus poistettiin liikenteestä ja romutettiin Intiassa.
Muista Siljan Turun laivoista pääset lukemaan klikkaamalla tästä.
Hei. Kiitos kun olet jaksanut tehdä kaikista laivoista näin hyviä artikkeleja. Mietin vain sitä, että olisikohan mitenkään mahdollista lisätä tähänkin artikkeliin kuvia laivan sisältä, vaikka niitä kuvia onkin jonkin verran "svea reginan" postauksessa. Kiitos (:
VastaaPoistaAallottaresta lisää infoa ja kuvia löytyy > https://valkeatlaivat.blogspot.com/2019/05/100-vuotta-helsingista-tukholmaan_8.html kun alunperin Helsinki - Tukholma -reitille valmistui
Poista