lauantai 2. kesäkuuta 2018

22 tuntia parasta hauskaa Silja Europalla 25.5. - 26.5.2018

Lähdimme työporukalla m/s Silja Europalla risteilemään ja samalla viettämään yhden työtiimiläisemme läksiäisiä.



Silja Europan aikataulu oli meille sopivin ja osa porukasta ehti käydä töiden jälkeen vielä kotona pyörähtämässä.


Vaikka satamassa oli runsaasti väkeä, pääsi laivaan yllättävän nopeasti.



Hytin olin varannut itselleni DeLuxe -luokasta ja kun matkatavarat oli pakattu reppuun ei tarvinnut hisseihin jonotella, reippaasti vaan portaat ylös.


Hytin jääkaapista löytyi perusvirvokkeet....



...ja koska keulan aurinkokannen myyntipiste ei ollut avoinna, täytyi käydä tyhjentämässä hytin jääkaappi. Mikäs siellä aurinkokannella istuessa, kun kelitkin olivat erinomaiset.




Ja kun aurinkokannella ilma viileni siirryimme alas Ocean Clubiin.


Tallinnan häämöttäessä oli aika piipahtaa ostoksilla.





Kun edellisestä matkasta oli vaan viikko kulunut, ei paljon ostettavaa tällä kertaa löytynyt.




Tallinnan satamassa aurinkokannella tarkeni istua aina auringonlaskuun asti.



Ilta jatkui aamun pikkutunneille saakka Ocean Clubissa ja Moonlight Discossa.



Aamulla kello herätti hieman ennen kasia ja pikaisen happihyppelyn jälkeen maistui aamiainen Grill House -ravintolassa.




Aamiaisen jälkeen lähdimme porukalla piipahtamaan Tallinnassa.




Tallinnastakaan ei mitään mukaan tarttunut, joten oli aika suunnata takaisin laivalle.


Fast Lanesta löytyi apua nälkään...


...ja Ocean Clubista janoon. Kiva kun nykyään listoilta löytyy myös raikkaita alkoholittomia juomia aikuiseen makuun.




m/s Megastar oli ehtinyt Helsinkiin ennen meitä ja m/s Silja Europan peruuttaessa omalle laituripaikalle oli aika palata hyttiin hakemaan matkatavaroita.


Ja koska ostoksina oli vain tuliaiset kotiin ja nekin mahtuivat reppuun, ei tarvinnut hissejä odotella, sääli niitä joilla oli useampi kesäjuomalaatikko matkatavaroiden lisäksi. Helpotusta tuohon hissien ongelmaan saisi, jos Helsingin satamassa oli maihinnousu myös 7. kannelta. Kun vajaa 3000 matkustajaa koittaa ängetä ensin 5. kannelle ja sieltä kahdesta pienestä oviaukosta ulos, saattaa maihinnousussa kestää jokunen tovi ja keulan näköalahisseillä pääsee vaan 7. kannelle.


Sosiaalisessa mediassa on kevään aikana arvosteltu Silja Europan palvelua kovasti, minkä vuoksi odotukset eivät itsellänikään kovin korkealla olleet. Olen myös vältellyt Silja Europan viikonloppulähtöjä, sen mielikuvan mukaan mitä somesta olen nähnyt ja lukenut.


Oma kokemus oli kuitenkin positiivinen, jokaisessa myyntipisteessä missä asioimme saimme hyvää palvelua ja homma toimi hyvin. Laivalla oli oikeasti parhaan hauskan perjantai, eikä mitään älytötä örvellystä, niin kuin odotin. Aina sanotaan että nuoriso on se joka laivalla häiriöitä aiheuttaa ja vetävät ihan överikännit.  Nyt kun sivusta seurasi, niin pahimmassa kunnossa taisi olla ne reippaasti keski-iän ylittääneet, mutta eivät vielä eläkeiässä olevat matkustajat. Miksi pitää istua baarissa väkisin, jos silmät ei pysy auki ja jalat ei kanna, olisiko silloin aika hakeutua jo hyttiin lepäämään? Palveluun vaikuttaa myös se miten itse käyttäytyy, jos sitä asiakaspalvelijalle päätänsä aukoo tai muuten käytäytyy asiattomasti, tuskin mitään huippupalvelua tulee saamaan tai pahimmassa tapauksessa jää ilman palvelua.


Kiitokset siis m/s Silja Europan miehistölle mukavasta reissusta, meillä oli oikeasti parasta hauskaa!

4 kommenttia:

  1. Olin tänä perjantaina Silja Europan 22 h risteilyllä. Pakko kyllä sanoa, että jäi viimeiseksi viikonloppureissuksi. Henkilökunnan palvelualttius oli virolaiseksi hyvää, mutta suomalaiset kanssamatkustajat olivat kyllä poroja pahimmillaan. Esim. kannella oli mahdotonta nauttia mukavasta ilmasta, kun vieressä juotiin omista pulloista ja pubi-ritut ja -raimot örisivät sen minkä ehtivät. Ei jatkoon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harmittavaa tuo (osan) suomalaisten käytös laivalla :(

      Poista
  2. Mä oon vältelly jo pidemmän aikaa Silja Europaa. Siinä on just tuo ikävä ongelma, että hissit ei toimi ja laivasta ulostuleminen on yhtä tuskaa. Jos on seurannut fb:n kautta noita juttuja ko. laivasta, niin ne huonot kokemukset taitaa just johtua ihmisten omasta huonosta käytöksestä. Ja se pilaa sitä muidenkin tunnelmaa risteilyllä, ei henkilökunnan huono palvelu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Riika-risteilyllä kaikki hissit olivat toiminnassa, mutta tuo 5. kannen kautta tapahtuva laivaannousu/maihinnousu ei vaan toimi sujuvasti. Samalla kun väki pakkautuu 5. kannelle odottelemaan tukkiutuu pääsy hytteihin ja autokannelle.

      Poista